93% Van de aankopen wordt nog altijd in de (offline) winkel gedaan.

Maar de zoektocht van de consument begint online met als doel uiteindelijk iets in de winkel te gaan kopen.

Het gedrag van consumenten is dus veranderd, en daarmee krijgt ook de winkelmedewerker een andere rol. Waar die vroeger het eerste aanspreekpunt van het winkelende publiek was, zoekt nu zo’n 54% van de consumenten liever zelf naar informatie over het product.

Het is dus verstandig om actief te worden op het internet en het als onderdeel van de bedrijfsvoering te gaan zien. Een heel interessant middel om je bedrijf, dienst of product digitaal onder de mensen te brengen is bloggen. Op de juiste manier bloggen zorgt ervoor dat je bedrijf, product of dienst  onder de aandacht wordt gebracht.

Met bloggen kun je die mensen bereiken die eerst op internet surfen op zoek naar juist die winkel, of restaurant. Als je de juiste klik weet over te brengen zullen ze je gaan volgen en uiteindelijk je winkel of bijvoorbeeld restaurant gaan bezoeken. Belangrijk is dat dat je content (tekst) gaat vanuit de achtergrond van een product, dienst of bedrijf. Informatief, ongedwongen en met een persoonlijk accent.

Nog vaak kom ik ondernemers/winkeliers tegen die de kracht van bloggen niet inzien of er de tijd niet voor (willen) nemen. Toegegeven, het is ook niet altijd eenvoudig om de tijd te vinden naast alle dagelijkse zaken. De hele dag rennen en vliegen en ook nog eens zitten bloggen? Onzin! Is een vaak gehoorde uitspraak. Vaak is er ook nog een groot verschil tussen de “normale” werkzaamheden en achter je laptopje een stuk gaan zitten schrijven.

Laatst ontmoette ik een tuinier. Doet van alles. Terrassen maken, beplanting, tuininrichting, noem het maar op. Echt een vakman maar zoekt meer klanten. Omdat wij daarmee kunnen helpen met onze marketing modules kwamen we in gesprek. Toen ik vroeg of hij wel eens blogde was het of hij het in Keulen hoorde donderen. Vroeg of ik koorts had en hoe hij dat zou moeten plannen tussen alle terrastegels in.

We hebben een afspraak gemaakt en gaan hem helpen met zowel het bouwen van een actieve en slimme website als met social media management, bloggen en een landingspagina.

Ontzettend leuk om een ondernemer te kunnen ont-zorgen en te zorgen dat hij klanten krijgt.

Volgende keer leggen we uit hoe je het beste kunt beginnen met bloggen.

www.ebizzconsultancy.nl   Consultancy

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *