Was je er ook bij?

Onlangs vond de kennismeeting plaats voor ondernemers in Aa&Hunze

Een uitstekend georganiseerde en verzorgde avond bij autobedrijf Okken te Gieten, waar ruim 100 ondernemers op af kwamen. Thema van de avond was een kennismeeting social media. Het leeft dus, mogen we zeggen.  Jarno Duursma en Erik de Ruijter waren de sprekers van de avond. Twee uiterst professionele mensen met enorm veel kennis en ervaring op het gebied van de social media.

Het is van groot belang dat je de markt waarin je werkt in de gaten houdt, maar vooral ook open staat en kijkt hoe anderen het doen. Daarom was ik ook aanwezig en begaf me tussen de bakkers, grondverzetbedrijven, artistieke kunstenaars, mensen uit de kledingbranche, noem het maar op. Mijn doelgroep dus, de doelgroep van eBizzConsultancy, namelijk de kleinere ondernemer.

Het was een indrukwekkende avond, vooral als het niet je vak is, maar je gewoon als tuinman het gehele vakjargon over je heen krijgt.  Op professionele, leuke en interessante wijze werden alle onderwerpen gepresenteerd en uitgestort over de gemotiveerde aanwezige ondernemers.

Een dame uit de kledingbranche stelde een vraag aan de presentator toen verteld werd dat een bedrijfspagina op LinkedIn ook belangrijk is. De vraag was heel eenvoudig…..Hoe kan ik een dergelijke pagina aanmaken, hoe werkt het?  Het antwoord van de gastspreker was……daar kom ik straks op terug.  Dat is helaas niet gebeurd. een-vraag

Het is heel duidelijk. Bijna alle ondernemers kennen het belang van e-marketing, social media, de juiste websites  best wel . Ze hikken echter tegen de tijd en de kennis aan. De meesten kleinere ondernemers hebben gewoon niet voldoende tijd, kennis en ervaring om de marketing op die wijze in te vullen. Laat staan dat er een budget is van duizenden euro’s om het te laten doen. Als je zo luistert naar de ondernemers zitten velen tussen wal en schip en wordt het nooit, zoals het eigenlijk zou moeten.

Het was een zeer leerzame avond waarin opnieuw duidelijk werd waar het probleem ligt. Dat is namelijk heel eenvoudig. Tussen praktijk en theorie. Een wereld van verschil. Die denkt dat een bakker een groot deel van de dag met zijn mobieltje in het rond vliegt en tussendoor de Facebookpagina op het toilet bekijkt en berichten beantwoord om zo hoog mogelijk response te krijgen, die heeft het denk ik verkeerd. Ik vrees dat er dan geen brood is morgenochtend.

Voor dat probleem, het gat tussen theorie en praktijk, moet je een oplossing bieden. No nonsens, betaalbaar, effectief en werkbaar. Het is overbodig om te vertellen waar je dan moet zijn, denk ik.

logo-ebizzconsultancy-vrijstaand

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *